Kawasaki Ninja H2 en H2 Carbon 2019 – 231PK!!!

De Ninja H2 is geboren uit Kawasaki’s verlangen om alle kracht van het bedrijf te benutten, de H2 representeert absolute perfectie. Het concept “Built Beyond Belief” van de originele Ninja H2 wordt verder uitgebreid; de nieuwe Ninja H2 en Ninja H2 Carbon profiteren van de motor updates die het maximale vermogen verhogen naar een waanzinnige 231pk en met het RAM-Air systeem zelfs naar 242pk! Met deze upgrades zullen deze supercharged hypersportmachines de krachtigste straatmodellen van Kawasaki ooit worden en het krachtigste productiemodel op de markt!

Er komt een nieuwe Kawasaki Ninja H2 en Ninja H2 Carbon in 2019 met verschillende updates. De grootste update is het vermogen welke van 205pk wordt geboost naar maar liefst 231pk. Met het bekende RAM-Air systeem zou dit zelfs 242pk opleveren! Dit is Kawasaki gelukt zonder in te leveren op het brandstofgebruik en om binnen de Euro4 norm te blijven. Dit is mogelijk gemaakt door gebruik van onderdelen van de Kawasaki Ninja H2 SX die eerder dit jaar werd gelanceerd. Het nieuwe vermogen wordt gerealiseerd dankzij nieuwe bougies, luchtfilter, inlaatkamer en ECU uit de krachtige sport-tour motorfiets.

Met dit vermogen zijn goede remmen essentieel, deze krijgen daarom dan ook een update. Kawasaki heeft hiervoor gekozen voor de Brembo Stylema. De Stylema is een superstijve rem met verbeterde koelcapaciteit van de remblokken en een meer direct en voorspelbaar initieel aangrijppunt. Ook voor maximale grip worden deze hypersport modellen afgeleverd met de nieuwste Bridgestone RS11 banden.

Aan het uiterlijk van de Ninja H2 is op het eerste oog geen veranderingen te zien, maar ze zijn er wel. Het Supercharged embleem heeft een nieuw likje verf gekregen net als de hele motor. Alhoewel de motor zelf geen ander kleur heeft gekregen benadrukt Kawasaki dat het speciale verf met een “zelf-helende” functie is. In korte tijd bij warme temperaturen kan de verf kleine krasjes en plekjes “helen”. Deze speciale verf is door Kawasaki zelf geproduceerd en is volgens de Japanse fabrikant superieur in vergelijking met andere vergelijkbare verf uit de auto-industrie.

Ten slotte krijgt de nieuwe Ninja H2 een nieuw TFT kleurenscherm. Het display heeft hetzelfde uiterlijk als die van de Ninja H2 SX en is te koppelen met je smartphone via bluetooth en de nieuwe “Rideology” app van Kawasaki. In deze app kun je verschillende functies aflezen zoals de benzinevoorraad, conditie van de accu, rij-log en service interval updates.

De Kawasaki Ninja H2 was al een monster op de weg en wordt in 2019 nog monsterlijker, wij kunnen in ieder geval niet wachten!

 Belangrijke Features

Smartphone Connectiviteit

Smartphone Connectiviteit

Een Bluetooth-chip ingebouwd in het instrumentenpaneel stelt rijders in staat om draadloos verbinding te maken met hun motor. Met behulp van de smartphone-applicatie “RIDEOLOGY THE APP” kunnen een aantal instrumentfuncties worden geopend, wat bijdraagt aan een verbeterde motorfietservaring.

* Een aantal functies zijn beschikbaar:
– Voertuig info: informatie zoals brandstofmeter, kilometerteller, onderhoudsschema, enz. kan worden bekeken via de smartphone.
– Rijlog: route en rpm kunnen worden bekeken via de smartphone.
– Telefoonmeldingen: wanneer een oproep, sms of e-mail door de smartphone wordt ontvangen, wordt dit op het display van het instrument aangegeven.
– Algemene instellingen: algemene weergave-instellingen van het instrument (zoals voorkeurseenheden, datum, datumformaat, enz.) kunnen worden aangepast via de smartphone.

Maximale ademhaling

Maximale ademhaling

Alle motoren moeten kunnen ademen. En er moet niet alleen genoeg lucht worden aangevoerd, die lucht moet ook zo gemakkelijk mogelijk stromen.

 Aerodynamisch kuipwerk

Aerodynamisch kuipwerk

Het is geen toeval dat de H2 vanaf de zijkant gezien niet de typische voorovergerichte houding heeft van de meeste moderne supersportmotoren.

Verlichting

Verlichting

In tegenstelling tot de H2R heeft de H2 alle wettelijk verplichte verlichting. Afgezien van het gloeilampje voor de kentekenplaatverlichting zijn er uitsluitend lichte, duurzame LED-lampen toegepast.

High-tech lak

High-tech lak

De spiegelende zwartchroom-lak met zelfherstellende laklaag op de Ninja H2 is door Kawasaki specifiek voor motoren ontwikkeld. Het sterk reflecterende oppervlak accentueert nog eens de toch al overweldigende vormgeving van dit absolute kanon. De unieke zelfherstellende laklaag vereffend zelf kleine krassen en slijtplekken bij warme temperaturen.

Remmen

Remmen

In het voorwiel zorgen twee enorme 330mm-remschijven van Brembo, met een forse dikte van 5,5 millimeter, voor fenomenale stopkracht. Dit alles is gecombineerd met de allernieuwste Brembo’s Stylema radiale remklauwen.

BUILT BEYOND BELIEF

BUILT BEYOND BELIEF

Het nieuwe “Supercharged” embleem benadrukt de nog grotere kracht van de supercharged-motor van de Ninja H2. De kleuraccenten drukken de bijzonderheid van deze krachtige motor, terwijl de grafische afbeelding met hoge snelheidsinlaatlucht die wordt rondgedraaid een gevoel van snelheid moet overbrengen.

Enkelzijdige achtervork

Enkelzijdige achtervork

De Ninja H2 is de eerste Kawasaki met een enkelzijdige achtervork.

Motorblok gemaakt op een vermogen van dik 243pk met Ram-Air technologie

Motorblok gemaakt op een vermogen van dik 243pk met Ram-Air technologie

Hoewel het motorblok de vertrouwde vier-in-lijn-configuratie heeft, zit het H2-motorblok vol met speciaal voor deze compressormotor ontwikkelde technieken.

KCMF (Kawasaki Cornering Management Function)

KCMF (Kawasaki Cornering Management Function)

De KCMF (Kawasaki Cornering Management Function) helpt u de ideale lijn in een bocht te houden door de de data uit de volgende systemen te combineren en naadloos op elkaar af te stemmen:
-KTRC Traction Control (inclusief wheelie en slip control)
-KIBS (inclusief pitching en bochtrem control)
-KEBC (Kawasaki Engine Brake Control)
-KLCM

Dashboard en bediening

Dashboard en bediening

Het geavanceerde high-tech design van het dashboard geeft je bijna het gevoel in een straaljager te zitten – als de acceleratie dat al niet deed. Schakelaars op het stuur zorgen ervoor dat alle mode-selecties en dashboardfuncties binnen handbereik zijn.

Speciaal ontworpen wielen

Speciaal ontworpen wielen

De aluminium gietwielen zijn speciaal voor de Ninja H2 ontworpen.

Hydraulisch bediende koppeling met back-torque limiter

Hydraulisch bediende koppeling met back-torque limiter

Hydraulische bediening vraagt minder onderhoud en zorgt dat de koppeling niet hoeft te worden nagesteld, wat  betekent dat het aangrijppunt gelijk blijft.

Vakwerkframe

Vakwerkframe

Door een stalen vakwerkframe te gebruiken, kon een elegante, lichte constructie worden toegepast die in staat was om aan de zware eisen voor de circuitversie te voldoen.

Öhlins TTX36 Rear Suspension

Öhlins TTX36 Achtervering

De toevoeging van de veelgeprezen TTX-vering biedt talrijke voordelen voor de rijder:
– Verhoogde stabiliteit achter voor verbeterde prestaties in bochten.
– Uitstekende demping, verhoogd rijcomfort en sportiever weggedrag.
– Verhoogd vertrouwen van de bestuurder op het circuit.
– Fantastische feedback.
– Meer stabiliteit op hogere snelheid en maakt wisselen van rijstrook makkelijker.
– De soepele ophanging absorbeert gemakkelijk hobbels, wat bijdraagt aan het rijcomfort.

Elektronisch geregelde Öhlins-stuurdemper

Elektronisch geregelde Öhlins-stuurdemper

Bij lage snelheden is de demping licht, om geen afbreuk te doen aan de lichtvoetige stuureigenschappen. Op hogere snelheden neemt de demping toe om het stuur ook dan rustig en stabiel te houden.

 Zitpositie en ergonomie

Zitpositie en ergonomie

Aangezien alles draait om maximale acceleratie en topsnelheid, is er op de Ninja H2 alleen een solozadel voor de rijder te vinden. Dat scheelt ook een hoop klachten onderweg.

Bosch IMU

Bosch IMU

Het gebruik van de compacte IMU van Bosch voegt extra nauwkeurigheid toe aan de toch al zeer geavanceerde KTRC, KLCM en KIBS.

Kawasaki River Mark

Kawasaki River Mark

De Kawasaki-motorfietsafdeling kreeg speciale toestemming om op de Ninja H2 het Kawasaki River Mark te gebruiken. Dit speciale logo is gereserveerd voor producten van historische betekenis.

Versnellingsbak met schakelmoffen

Versnellingsbak met schakelmoffen

Om snel en vloeiend schakelen mogelijk te maken, is gekozen voor een systeem met schakelmoffen. Deze versnellingsbak, die Kawasaki ook toepaste op hun MotoGP-racer en ook te vinden is in de Formule-1, is ontwikkeld samen met de Kawasaki race-afdeling. Bij deze versnellingbak schuiven de tandwielen zelf niet heen en weer zoals in een conventionele klauwengeschakelde versnellingsbak; alleen de lichte schakelmoffen worden verplaatst. Hierdoor zijn de tandwielen bovendien altijd maximaal in aangrijping.

KQS (Kawasaki Quick Shifter)

KQS (Kawasaki Quick Shifter)

De Ninja H2 is de eerste Kawasaki die standaard is voorzien van een quickshifter, voor razendsnel opschakelen zonder het gas terug te draaien of de koppeling te gebruiken.

In eigen huis ontwikkelde compressor

In eigen huis ontwikkelde compressor

De compressor van de Ninja H2 is ontwikkeld door de motorfietsafdeling in samenwerking met andere divisies binnen de KHI-groep, namelijk de Gas Turbine & Machinery Company, Aerospace Company en de Corporate Technology Division.

Motorkoeling

Motorkoeling

Om het motorblok compact en eenvoudig te houden, is er één smeersysteem dat een koelende oliestroom levert voor zowel de motor, de compressor als de versnellingsbak.

Vering

Vering

Aan de voorzijde van de H2 maakt een volledig instelbare KYB AOS-II racevoorvork zijn debuut op een straatmotor. De enkelzijdige swingarm achter wordt onder controle gehouden door een volledig instelbare (inclusief high- en low-speed ingaande demping) KYB-monoschokdemper, afgestemd op superieure stabiliteit.

Reacties kunnen niet achtergelaten worden op dit moment.